Шкода, але хороші гри відразу народжуються хорошими. Вони можуть бути зіпсовані багами або недоконаності, але ідея-то проглядає. А ось коли ідеї немає, залишається тільки штампувати клони, з явним нерозумінням, куди далі розвиватися. І чи треба розвиватися взагалі. Герой огляду - тому приклад.
Розвиватися покоління було не хоче з принципу. У жанрі спортивних ігор простір для цього ще є, "ефект стінки" навіть не замаячив на горизонті, але дійсно, простіше раз на рік випустити оновлення складів команд, підправити економіку ... І продати в черговий раз. Фанати - люди невибагливі, як і завжди. Хоча, справжні футбольні фанати, напевно, в ігри не грають.
Що ми маємо в PC Football 2007 в порівнянні з ним же версії 2006? Ну, крім оновлених даних і злегка підправленого балансу? Да нічого! Збройним оком змін не видно. Тобто можна спокійно вважати, що їх і немає. Ну а якщо припустити, що цей продукт - перший в серії? Стане краще?
Пояснювати, у чому суть футбольних менеджерів і в чому їх відмінність від симуляторів, думаю, не потрібно. Але, якщо коротко: в перших присутній крім футбольної, ще й футбольно-економічна частина. І економіка буває розвинена куди краще всього іншого. Тут саме той самий випадок. Матчі невиразні. Штучний інтелект - в зародковому стані, але при цьому він примудряється воювати за свою незалежність. Можна скільки завгодно розробляти красиві маневри і втовкмачувати їх в голови своїх підопічних, але варто випустити їх на поле - все, прощай, система.
Життя на поле ...
Виявляти творчу думку тут вважається явним моветоном. У випадкові моменти в головах міні-футболістів замикає контакт "а давайте всі разом підемо і заб'ємо гол". В інший час вони просто розважаються, як можуть. Хоча, треба сказати, роблять і те і інше достовірно.
А ось те, що відбувається за межами поля, опрацьовано з явно кращим ставленням. Всі імена (або велика їх частина) історично правильні. Управління командою теж не страждає від фантазії розробника. Гравці мають звичай втомлюватися, відповідно потрібен запасний склад. Трансфери, проведені в потрібний час, приносять силу-силенну грошей. Контракти, договори ... Оформлено красиво, починаєш вірити в те, що обговорюєш умови роботи з справжньою людиною. Те саме відчуття, яке потім безжалісно ламається грою цих "справжніх людей".
З економічної частиною теж порядок. Якщо не брати до уваги проблемою легку нереальність проходять через ваші руки сум. Все-таки футбол - це футбол, тут можна і пофантазувати, тим більше що ці числа недалекі від реальності. До того ж, наприклад, в SimCity з цим було куди гірше, тільки у зворотний бік. 10 доларів за п'ять метрів полотна шосе - це смішно.
... і поза ним
Взагалі, більшу частину аспектів гри не має сенсу описувати детально. Досить сказати, що багатьом любителям подібний продукт може припасти до душі. Тим, хто починає своє знайомство з футбольними менеджерами - теж. Чи не вершина, а й далеко не провал, скажемо спасибі попередніх частинах серії. Так що спробуйте, раптом це те, що треба?
***
Ще один спосіб все-таки вивести збірну Росії в чемпіони. На тлі недавніх подій - дуже актуально. В іншому - це просто черговий продукт на любителя. З тих, які не займають top100 в рейтингу продажів.
Плюси: футбольний менеджер з зачатками симулятора.
Мінуси: шкода, що з зачатками.
|