Експлуатація ходових брендів - типове явище для Paradox Interactive . На сьогоднішній день шведи «оттюнінговать» абсолютно всі свої стратегічні творіння, починаючи з середньовічного Crusader Kings і закінчуючи відносно сучасним Hearts of Iron . Однак найбільше в цьому плані пощастило Europa Universalis : фантазії розробників вистачило на три повноцінних твори і парочку аддонов. Але навіть в п'яти проектах автори не зуміли повністю охопити всю тимчасову лінію історико-військових конфліктів - неушкодженим залишився античний період. Власне, у виправленні цього непорозуміння і полягає основна місія Europa Universalis: Rome - нової глобальної скандинавської головоломки.
Давньоримський відгалуження серії важко зарахувати до когорти експаншенов - занадто великий обоз доступних нововведень - але і повноправним продовженням назвати вкрай важко, так як за великим гра є злегка переробленої, в відповідності зі зміною антуражу, Europa Universalis 3 . Втім, ні той, ні інший факт не заважають Rome бути захоплюючою продуктом.
Роль сингл-розваг виконують історичні кампанії, зав'язані на різних ключових подіях часів становлення Римської імперії. Зрозуміло, головна позиція тут віддана Апеннінському сценарієм - на досягнення світового панування може піти кілька тижнів, все залежить від обраного рівня майстерності AI. Куди швидкоплинним «побічні завдання», що пропонують вижити в екстремальних умовах - з мізерною скарбницею і мінімальною кількістю міст - хоча і тут можна «зависнути» надовго.
У порівнянні з третьою частиною Europa Universalis: Rome істотно здала в плані масштабності того, що відбувається на екрані. Замість всієї земної кулі тепер доведеться задовольнятися Європою, Близьким Сходом та частиною Африки. Як результат, значно порідшали ряди доступних для управління цивілізацій. В цілому кількість згадуються в грі народностей перевалює за позначку в 50, разюче же відрізняються один від одного націй налічується не більше десяти.
Говорити про візуальні аспекти гри не має особливого сенсу. Балом як і раніше править псевдотривимірного карта, на якій схематичними значками і фігурками позначаються населені пункти, армії і будови. Кілька в кращу сторону змінився тематично оформлений інтерфейс - вся важлива інформація була винесена на передову, плюс з'явилися зручні фільтри.
В економіко-политеческого системі Rome пішла по шляху глобалізації. Частина мікро-дій, що відволікали віртуальних правителів від куди більш цікавих занять, перестрибнула на плечі до комп'ютерних помічникам, а решта стали забирати значно менше часу завдяки повсюдної автоматизації геймплейні механіки. Правда, торгові шляхи, які відіграють ключову роль в матеріальному добробуті країни, доведеться прокладати вручну. І якщо на перших порах встановлення ділових зв'язків між провінціями виглядає вельми цікаво, то на пізніх стадіях, коли число використовуваних маршрутів перевалює за всі допустимі межі, виключно стомлює.
Соціальна сфера регулюється за допомогою релігії. Принесення в жертву худоби і зведення нових храмів відкушують неабияку частку від міського бюджету. Будучи зовсім ущемленим в грошових коштах можна вдатися до замовлення пророкувань. Втім, тут все цілком і повністю залежить від циганського фактора: кому-то оракули накликають корисний бонус, а хтось втратить цінної репутації.
***
Europa Universalis: Rome вдалося утримати планку якості на заданій попередниками висоті. Це як і раніше цікавий, глибокий і продуманий проект. Насторожує лише той факт, що Paradox Interactive вперто не бажає звертати з второваною доріжки, а адже зайвий консерватизм, як відомо, до добра не приводить.
Плюси: затягує геймплей; величезна кількість ігрових можливостей.
Мінуси: блякла картинка; слабенький штучний інтелект.
|